System compliance to zbiór usystematyzowanych i spójnych zasad oraz procedur, obejmujących poszczególne aspekty działania danej organizacji. Jego celem jest ograniczenie do minimum ryzyka wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości.
Skuteczne wprowadzenie procedur compliance minimalizuje liczbę nieprawidłowości w organizacji i poprawia jej efektywność. Wzrost świadomości ryzyka usprawnia proces decyzyjny, przyspiesza reakcję na zagrożenia oraz zwiększa zaufanie do organizacji wśród inwestorów, pracowników i klientów.
Wspieramy naszych Klientów we wdrażaniu procedur compliance w ich organizacjach.
- Opracowujemy zindywidualizowane procedury mi.in. polityki antykorupcyjnej., weryfikacji kontrahentów, na wypadek kontroli organów ścigania.
- Wprowadzamy zmiany w strukturze organizacyjnej firmy służące ograniczeniu nieprawidłowści i poprawie efektywności.
- Wytyczamy zakres odpowiedzialności poszczególnych organów, komórek oraz kluczowych pracowników.
- Przeprowadzamy testy i kontrole weryfikujące prawidłowość wdrożenia procedur.
Kluczowe znaczenie dla skutecznego wdrożenia procedur ma ich przestrzeganie przez członków organizacji. Prowadzimy szkolenia, które budują kulturę compliance w organizacji.
- Szkolimy kadrę menadżerską oraz pracowników, m.in. w zakresie zaprojektowanych procedur, systemu informowania o nieprawidłowościach (instruktaż dla sygnalisty), postępowania w przypadku czynności organów ścigania oraz w razie popełnienia lub zagrożenia popełnienia czynów zabronionych.
- Prowadzimy szkolenia podmiotów zewnętrznych (partnerów biznesowych) w zakresie standardów obowiązujących w organizacji.